- Renkaat
- Nastarenkaat
- Triangle IceLink
Triangle IceLink
HotTriangle on uudehko nastarengas Suomen markkinoilla. Rengas on Vannetukun myymä ja sen kerrotaan olevan hyvinkin varteenotettava vaihtoehto jopa tuplasti kalliimmalle merkkirenkaalle. Rengas on suunniteltu kokonaan Suomessa ja myös nastoitus on tehty Suomalaisilla nastoilla ja laitteilla. Ei ole vielä tiedossa onko nastat asennettu Kiinassa vai Suomessa. Mutta koska työ on koneellista niin voi olettaa että lopputulos olisi sama riippumatta siitä missä nastat asennetaan.
Arctic Falls -yrityksen suorittaman testin mukaan Triangle on todellakin onnistunut kehitystyössä. Vaikka julkaistuja arvostelukohteita ei ole kovin paljon niin silti ainakin niissä kohteissa Triangle oli selkeästi parempi kuin Hakkapeliitta 7 . Alla yhteenveto Trianglen tilaaman testin tuloksista.
Rengas | Jarrutus jäällä | Kiihdytys jäällä | Tuntuma jäällä | Jarrutus lumella | Kiihdytys lumella | Tuntuma lumella | Keskiarvo | |
Triangle IceLink | 108 | 107 | 102,5 | 101 | 101 | 102,5 | 103,1 | |
Nokian Hakkapeliitta 7 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 |
Koska testi on tehty siten että käytetään referenssiä jonka vertailuarvo on 100 niin voidaan vetää nopea johtopäätös tuloksista ja päätellä että Triangle IceLink on 3,1 % parempi nastarengas kuin Nokian Hakkapeliitta 7 . Tämä on tietysti hyvinkin lähellä alkuperäistä rengasta ja voi olla että sopii testin virhemarginaalin sisään. Testin osakohtina on käytetty vain 5- eri aluetta ja esim. melu, kuiva keli, taloudellisuus ja väistöominaisuudet eivät ole mukana - silti vaikka nämä viisi olisivat Trianglen parhaat puolet niin tulosta on pidettävä hyvänä uudelle markkinoille tulleelle nastarenkaalle. Tällä hetkellä on vielä odotettava sitä että pääseekö Triangle mukaan johonkin laajempaan rengastestiin jossa arvioiodaan useampia ominaisuuksia.
Triangle IceLink testimenestys
Vannetukun teettämä testi
Triangle IceLink ei ole vielä ollut mukana minkään suuremman autolehden testeissä. Vannetukku on teettänyt oman testin jossa renkaan verrokkina oli ollut jo hiukan vanhempi Nokian nastarengas eli Hakkapeliitta 7. Hakkapeliitta 7 on valittu verrokiksi luultavasti siksi että se on hyvin tunnettu rengas Suomessa ja yleisesti ottaen sen ajatellaan perustellusti olevan vieläkin hyvä nastarengas. Testin tuloksista on asiaa yllä renkaan esittelyssä. Tämän testin tuloksia ei merkitä vielä Rengasvertailu.fi arvosanoihin koska testistä ei ole julkaistu kuin kuusi arvostelukohtaa. Heti kun joku lehti julkaisee kattavan testin Trinagle IceLink -nastarenkaasta niin sen tiedot päivitetään myös tälle sivulle.
Iltasanomien Triangle kestotesti
Ilta-Sanomat aloitti 13.11.205 Triangle nastarenkaan kestotestin. Lehden tarkoitus on selvittää kuinka hyvin rengas kestää kulutusta ja mille tasolle sen polttoaineen kulutus asettuu. Ilta-Sanomat ei tee varsinaista vertailutestiä, lehti kerää kokemuksia vain Trianglesta. Jutusta ei käy selville onko lehdellä käytössä verrokkiautoa mutta luultavasti ei ole. Jos renkaasta mitataan sen kuluminen ilman mitään vertailukohtaa voi testin tulos olla tutkimusmielessä melko kevyt mutta joka tapauksessa tästä tulee ensimäinen minkään lehden tekemä testi tai kokeilu Trianglesta.