Nokian WR D3

Päivitetty
 
3.6 (2)
482 1 0
Nokian WR D3

Perustiedot

Valmistaja
Renkaan malli
WR D3
Vuosimalli
2012
Valmistusmaa
Suomi

Testitulokset

TM pisteet
7.00
Tuulilasin pisteet
0.00
TM kommentti
Hyvä pito ja ajettavuus asfaltilla.
TM numerossa
17/2012

Muut

Ohjehinta
700.00
Osta Nokian WR D3 renkaat Rengaskeskukselta

Nokian WR D3 menestyminen rengastesteissä

Tekniikan Maailma Talvirengastesti 2012

 

Nokian WR D3 oli kitkarenkaiden sarjassa numeron 17/2012 testissä mukana ja sijoittui kahdeksanneksi. WR 3D on valmistajan mukaan hyvin kulutusta kestävä rengas tavanomiseen ajoon.

Rengas oli järjestään tasoa huonompi kuin testissä mukana olleet pohjoismaihin suunnittellut kitkarenkaat mutta kuten oletettua se sai hyvät arvosanat kaikista lumettoman ja jäättömän kelin testauksista.

Lehti tuli siihen tulokseen että renkaalla pärjää myös Suomen talvessa mutta kuljettajalla olisi hyvä olla kokemusta talvella ajosta ja valmius ennakoida tilanteita.

 

 


Nokian WR D3 on Keski-Eurooppaan tarkoitettu kitkarengas jossa on painotettu asfaltti-ajon ominaisuuksia.

Renkaan kehityksessä on otettu huomioon sohjon poistaminen ja tätä tekniikkaa Nokina renkaat kutsuu nimellä Slush Blower (sohjolinko) . Renkaan vahva lamelli kuvio on taas nimeltään Cool Power ja tämän kerrotaan parantavan renkaan rullausta ja samalla taloudellisuutta.

edulliset testivoittaja renkaat

Käyttäjien arvostelut

2 arvostelua
Kokonaispisteet
 
3.6
Pito lumella
 
4.0(2)
Pito jäällä
 
1.5(2)
Pito asfaltilla
 
4.5(2)
Äänitaso
 
4.5(2)
Kuluminen
 
3.5(2)
Tärinä
 
3.5(2)
Arviot
Pito lumella
Pito lumella
Pito jäällä
Pito jäällä
Pito asfaltilla
Pito asfaltilla
Äänitaso
Äänitaso
Kuluminen
Kuluminen
Tärinä
Renkaan pyöreys ja mukavuus
Auton tiedot
Ostaisitko uudelleen
Kommentit
Kolme talvea quattrolla!
Kokonaispisteet
 
3.8
Pito lumella
 
4.0
Pito jäällä
 
2.0
Pito asfaltilla
 
5.0
Äänitaso
 
5.0
Kuluminen
 
3.0
Tärinä
 
4.0
Etelä-Suomen talvessa toimii kuin junan vessa! On tietenkin liukkaampi jäällä kuin nasta tai uusi pohjoisen kitka, mutta lumella ei suurta eroa. Todellinen talvi on kovin lyhyt ja sen lyhyen aikaa bussien liukastamissa risteyksissä pitää tietenkin ennakoida ja ymmärtää missä mennään. Kuitenkin pääasiassa ajetaan sulalla tiellä ja renkaat voi laittaa alle syksyllä hyvissä ajoin, kun ajo-ominaisuudet asvaltilla lähes vastaavat kesärengasta. Superhyvä rengas pääteiden suolatulla pinnalla läpi talven. Märällä ja suolatulla tienpinnalla ohjautuvuus ja jarrutusominaisuudet ihan eri paneetalta kuin lurjujen talvirenkaiden. Lisäksi todella hiljainen ja ekologinen valinta.
J
Oliko tästä arvostelusta apua? 1 0
Nokia WR D3 kitka 205-55-16 käytännössä
Kokonaispisteet
 
3.3
Pito lumella
 
4.0
Pito jäällä
 
1.0
Pito asfaltilla
 
4.0
Äänitaso
 
4.0
Kuluminen
 
4.0
Tärinä
 
3.0
Sulalla asvaltilla, soralla ja lumella pakkaskelillä ihan ok rengas, mutta
jos lamelit tukkeentuvat suolasta, sohjosta tai jos jäätä niin erittäin arvaamaton sekä pidoltaan huono.
Voi lähtelä käsistä jopa suoralla tiellä jos sivutuulta ja jäätä alla.
J
Oliko tästä arvostelusta apua? 1 2