- Renkaat
- Kitkarenkaat
- Nokian Hakkapeliitta R2
Nokian Hakkapeliitta R2
HotTestitulokset
Muut
Nokian Hakkapeliitta R2 on jo vuonna 2008 esitellyn Hakkapeliitta R:n seuraaja, R2 voitti heti TM:n testin heti ensimmäisellä yrityksellä.
Löydä autosi varaosa rekisterinumerolla! Ilmainen toimitus yli 50 euron ostoksille.www.osamies.fi
Nokian Hakkapeliitta R2 vertailut ja testit
Tekniikan Maailma talvirengastesti 2015
Hakkapeliitta R2 voitti Tekniikan Maailman rengastestin 17/2015 kitkarenkaiden sarjan. Renkaan kuvailtiin olevan paras mahdolliem kitkarengas lumelle ja jäälle. Renkaan äni oli mitattu erittäin matalaksi ja sen vierintävastus oli koko testin alhaisin. Kuten usein Nokina renkailla myös R2 sai moitteita tietystä velttoudesta ja myös jarrutusmatkat asfaltilla eivät olleet testiryhmän parhaimmistoa.
Käyttäjien arvostelut
Melutaso ja kestävyys pieni pettymys, minusta hkpl rsi ja r näissä hieman parempia!
20 000km ja kahdessa 6mm ja kahdessa 5mm urasyvyyttä, kahden talven renkaiksi turhan kalliit.
Aivan erinomainen ohjattavuus ja pito lumella ja sohjossa, selkeästi nastarengasta parempi. Jääpito hyvä, muttei aivan nastarenkaan veroinen. Ajettu runsaasti myös plussakeleillä täysin kuivalla tai märällä asfaltilla huomioonottaen TM:n testin mainitsema jarrutusmatkan reilu pituus, mutta ei havaittu mitään moittimista käytössä. Tänä talvena osoittautunut nastarengasta huomattavasti osuvammaksi rengasvalinnaksi!
Aloitetaan ongelmista:
- Kitkarenkaan "imukupit" keräävät kaikki sapelisepelit sisäänsä, joka tuntui vaivaavan takarenkaita ainostaan (ei sutimista putsaamassa kiviä pois). Huonolla tuurilla sapelisepeli väärässä kulmassa kumiin nähden ja uppoaa sisään kumista.
- Veltto rakenne voi aiheuttaa pahoinvointia, jos ilmanpainetta ei ole tarpeeksi (1000kg autossani 2,6 bar oli optimi).
Hyvät puolet
- Pitää lumessa kuin hirvikärpänen hiuksissa
- "liian hiljainen" eli jos autossasi joku kohta rämisee ja et ole ennen huomannut, niin tulet ehkäpä huomaamaan näiden renkaiden avulla. Hiljaisemmat kuin Dunlop Sport Bluresponset kesärenkaani.
- Hyvä polttoainetalous
- Kuluu etupuolella noin 0.1mm / 1000km, takapuolella kuluminen itselläni oli noin kolmannes.
Kunnon paineilla hyvä ajaa, todella hyvä lumi- ja jääpito.
Mutta sohjossa todella karmeat, lähes hengenvaaralliset, nousee heti liirtoon pienissäkin nopeuksissa.
Joten hyvin kaksijakoinen rengas. Lumi ja jää, pitää mielestäni paremmin kuin nasta, mutta sohjossa aivan onnettomat.
Kelillä kuin kelillä.