- Renkaat
- Kitkarenkaat
- Michelin X-Ice XI3
Michelin X-Ice XI3
HotTestitulokset
Muut
Michelin X-Ice XI3 menestys rengastesteissä.
Tekniikan Maailma talvirengasvertailu 2015
Michelin sijoittui numeron 17/2015 testissä jaetulle toiselle sijalle yhdessä Goodyearin kanssa. Michelin sai kiitosta rauhallisesta ajettavuudesta.Renkaan kuvailtiin ohjautuvan hitaasti mutta varmasti ja takarenkaiden pito säilyi mallikkaasti.Rengas oli mitattu hiljaiseksi sen vierintävastus oli kitkarenkaiden keskitasoa.
Kitkarenkaat 2012 Tekniikan Maailma testi
Michelin X-Ice XI3 oli sijalla 3. vuoden 2012 talvirengastestissä numerossa 17/2012. Saman tilan pisteillä 7,3 jakoi Vredestein Nord-Track 3.
Renkaan menestys kokonaisuudessaan oli hyvä tässä testissä.
X-ICE XI3 huomiot testistä:
+ Matala melutaso
+ Matala vierinvastus
+ Helppo ajettavuus
+ Rauhallinen käytös
- Heikohko jarrutuspito märällä ja kuivalla asfalttipinnalla
- Hidas palautuvuus luistoista. Tästä lehti oli maininnut että sama ominaisuus on kaikilla nykyaikaisilla kitkarenkailla.
Michelin X-Ice XI3 on maineikkaan XI2 -mallin seuraaja joka esiteltiin 2011/2012. Valmistaja on pyrkinyt parantamaan aikaisemmin moitittua käytöstä kuivalla asfaltilla ja myös eko-puoleen on panostettu.
Löydä autosi varaosa rekisterinumerolla! Ilmainen toimitus yli 50 euron ostoksille.www.osamies.fi
Käyttäjien arvostelut
kerran säikäyttänyt. Tänään viimeeksi liukaalla kantatiellä lähti pito loivassa ylämäessä .85 km/h vauhtia
vakionopeudensäädinpäällä perä heilahti oikealle ja vakionopeuden säädin pois päältä. Ilman ESP:tä
ei ajamisesta tulisi mitään. Auto kokoajan poikittain. Kiemurtelee kokoajan jäisellä asvaltilla, kun kiihdyttää
80 km/h. Hyvin varovasti pitää painaa kaasua, ettei keltainen kolmio pala mittarissa. Ei suosittele takavetoisen auton omistajalle, joka joutuu ajamaan mutkaisia asfalttiteitä talvella.
Lumella pito on kiitettävää ja ajaminen helppoa. Tilanne ei muutu jäiselläkään tiellä nopeuden ollessa sallituissa lukemissa. Liikkeelle pääsee jäisissä risteyksissäkin enempiä sutimatta ja sutimiseneston vilkkumatta.
Luistoon en autoa ole saanut kertaakaan.
Urat eivät rengasta haittaa ja meno on hiljaista.
Nastarenkaisiin tottuneelle kiihdytys jäällä tuotti pienen pettymyksen - pito on vain välttävä. Asfaltilla pehmeys vie parhaan tarkkuuden ohjauksen keskialueelta, mutta ominaisuus ei juuri häiritse ja siihen tottuu. Kulumisesta en pysty sanomaan vielä mitään, mutta kaiken kaikkiaan erittäin miellyttävä talvirengas.
Äänitaso luonnollisesti huippuhyvä. Uraherkkyyttä ei nimeksikään, siinä positiivinen yllätys. Pitkää reissua ajatellen parhaat mitä varmaankin talvella voi alle laittaa. Vierintävastus näkyy heti kulutuksen alentumisena, vähintään puoli litraa lähti pois satasella.