Michelin Energy Saver / Energysaver + Nostettu Suosittu
http://www.rengasvertailu.fi/media/reviews/photos/thumbnail/300X300c/37/fb/c9/1395_michelin-energy-saver-1348573270.jpgTestitulokset
Muut
Energy Saver on nykyään yleensä myynnissä plus-mallina joka ilmenee renkaan mallin perässä olevasta + merkistä. Rengas on jo iäkäs mutta valmistaja on kehittäyt sitä aktiivisesti ja joka vuosi on löytynyt jotain uutta lisättävää.
Energy Saver testit ja vertailut
Auto Bild kesärengastesti 2013
Auto Bild oli ottanut testiin joka oli numerossa 6/2013 EnergySaver + renkaan ja se oli lopputuloksissa toisena heti Dunlopin jälkeen. Lehden mukaan rengas on todella tasapainoinen ja polttoainetta säästävä kesärengas. Sen käsiteltävyys oli hyvä kaikilla keleilä ja myös mukavuus sai hyvän arvosanan. Renkaasta mainittiin myös saksalaisten kovasti arvostama erittäin hyvä kulutuskestävyys. Korkea hinta oli ainoa mainittava miinuspuoli. Rengas on parantanut humattavasti ainakin Auto Bild-asteikolla koska edellisessä testissä se oli vasta sijalla 9. Tosin kyseessä oli silloin vanha ei plus malli.
Tekniikan Maailma Kesärenkaat 2011 numerossa 6/2011
Michelin Energy Saver oli testin mukaan lievä pettymys. Märkäpito oli taas asia josta rengas sai paljon sanomista. Toisaalta vierintävastus oli tänäkin vuonna alhaisella tasolla.
Tuulilasin Kesärenkaat numerossa 4/2010
Michelin päätyi Tuulilasin 4/2010 rengastestissä viidenneksi.Vaikka rengas oli ykkönen jarrutuksessa kuivalla ja polttoaineen kulutuksessa sen märän kelin ominaisuudet eivät yltäneet testin parhaimmiston tasalle. Tämä sama suuntaus on ollut myös muissa testeissä ja voi sanoa että Energy saver on erinomainen rengas kuivalla kelillä mutta märällä on oltava varovaisempi.
Auto Bild kesärengastesti 2010
Energy Saver sijoittui Auto Bildin testissä 6/2010 sijalle 9. Tällä kertaa Energy Saver ei pärjännyt vierintävastuksessa aivan testin parhaalle Goodyear Efficient Grip - renkaalle mutta silti rengas pyöri testin mukaan erittäin kevyesti. Lehti kuvasi renkaan käsiteltävyyttä kuivalla vakuuttavaksi. Miinuksena mainittiin muidenkin testien huomioima pitkä jarrutusmatka märällä pinnalla ja vain keskinkertainen mukavuus.
Tekniikan Maailma kesärenkaat 2009
TM-kesärengastestissä 5/2009 todetaan että Michelin Energy saver on erinomainen rengas. Renkaan kerrotaan olevan rauhallinen ja varma ajettava. Ohjaustuntuma on testin mukaan pehmeä.
Renkaassa on poikkeuksellisen matala vierintävastus joka osaltaan vaikuttaa merkittävästi auton polttoaineenkulutukseen.
Ainoat asiat joista lehti huomautti testissä olivat renkaan keskinkertaiset vesiliirto- ominaisuudet.
Tämä sama rengas sai TM-vertailussa 5/2008 arvosanan 8.2
Auto Bild testissä 6/2009 renkaan ajo-ominaisuuksien sanotaan olevan tasapainoiset kuivalla tiellä. Rengas lunastaa lupauksensa ja vierintävastus on tässäkin testissä erinomainen.
Heikkouksina mainitaan pitkä jarrutusmatka märällä ja voimakkaasti aliohjautuva ajokäytös.
Käyttäjien arvostelut
Yliarvostettu rengas
Kahdessa eri autossa tuli auton mukana kyseiset renkaat. Peruskäytössä aika keskinkertainen rengas. Pito ihan ok kuivalla. Märällä peruspito ei ollut mitenkään erityistä. Ohjaustuntuma renkaalla ei ollut mikään kovin hyvä. Rengas oli aivan liian meluisa. Renkaalle tosin voi antaa hyvää sen rakenteesta joka oli jämäkkä
Energy saver
Toki renkaat on paremmat kuin ns. happikset mutta varsinkin nyt yhden kesän ajetuilla renkailla kauhea meteli! Vaihdoin nastoista kesärenkaisiin ja meteli on kovempi nyt. Ilmanpaineet OK.
Mutta jos polttoaineen kulutusta vain miettii niin rengas on oiva vaihtoehto.
Asialliset ja odotusten mukaiset kumit
Nyt loppuun kuluneiden meluisat = ulisevat jo alhaisillakin nopeuksilla, mutta uudempana varsin hiljaiset. Myös muut ominaisuudet ovat olleet odotusten mukaiset ja tarkoitus on laitattaa alle saman merkkiset ja malliset kumit.
viimeinen michelin
tuli uudet Misukat auton mukana. Kesärenkailla suurempi keskikulutus kuin Michelin X-Ice talvikitkoilla jotka nekin vaaralliset verrattuna Nokia Hakkapeliitta R:ään.
mistähän saanut tuon Energy Saver nimen. ei ainakaan polttoainetaloudesta.
Viimeiset Misukat mulla. Vaidoin nuo X-Ice:t 8mm pinnolla Nokiaan. parasta mitä tänä talvena olen tehnyt!
Kuluminen
Kului loppuun kuviteltua nopeammin.
cee'din ensiasennusrenkaat
Ensimmäiset Misukkani. Tilasin tänään uudet samanlaiset.
50 tkm ilman ongelmia ja pintaa olisi vielä, mutta "Safety first" - syksyn vesikeleille uudet lamellit. Isäntä opetti aikoinaan, että renkaissa ja öljyissä ei kannata säästää.
Paha sanoa paljonko naftaa on säästynyt, kun en ole cee'dillä muilla ajanut.
Vihreä teko ajaa yksillä renkailla pitkään ja polttoainetta säästäen.
Huonoillakin renkailla toki pärjäisi, kun sovittaa ajotavan niiden mukaan.
MELUA!
JÄRKYTTÄVÄ METELI, MUUTAMAN SADAN KILOMETRIN JÄLKEEN VOIMISTUNUT KOKOAJAN. MYÖS PITO KOSTEALLA MELKOS HUONO. Tarvinnee hankkia kuulosuojaimet tai hankkia uudet renkaat. Viimeinen kerta kun ostan mitään energiaa säästäviä renkaita!
Hyvä kulutuskestävyys
Kulutuskestävyys omaa luokkaansa kestää jopa 1,6 kertaa pidempään kuin esim. Hakka H - ajettu 50 000 ja vieläkin pintaa noin 4 mm. Kuluneena hiukan uraherkät. Melu siedettävä ja mukavuus kohdallaan. Taloudellinen rengas.
Kestävä mutta meluisa
Ihan kelpo kumit muuten, mutta metelöivät enemmän kuin arvostelujen perusteella odotin. Tasaisella päälysteellä hiljaiset, mutta talven karhentamalla pinnalla korvat soi. Taloudellisessa mielessä varmasti parhaasta päästä, koska säästävät polttoainetta ja kuluvat hitaasti.
Erilainen kuin aiemmat Misukat
Melkoinen pettymys oli tämä malli aiempiin Michelineihin verraten. Vesiliirtoherkkyys yllätti jo ekalla sadekelillä.
Oli tosi hiljainen uutena, melutaso kuitenkin kasvoi rajusti renkaan hieman kuluttua. Loppua kohti tuntui kuluminen entisestään nopeutuvan. Kuivan kelin pito tuntui tasaisen hyvältä alusta loppuun asti, mukavuustekijät tosin pakottivat hylkäämään nämä renkaat ennen aikojaan.
Asiallinen rengas
Mukava ja hiljainen perusrengas joka näyttää kestävän hyvin kilometreja vähän rajummallakin ajotyylillä. Kulutus putosi muutaman dieseldesin sataa kilometria kohden verrattuna edellisiin Contin Premiumcontacteihin.
Hiljainen
Hiljaiset, mukavat ja hyvin rullaavat renkaat.
Bensaa säästyy
Tosi pehmeät auto menee sukkasillaan. Ehkäpä joku sanoisi ajotuntumaa jopa veltoksi kovan kiinalaisen jälkeen mutta on just passeli.
Fordin keskikulutus laski ajotietokoneen mukaan noin 0,6 l satasella.
Hiljainen ja pehmeä
Tarkat ja pehmeät ohjattavat.
Pehmeän varmaa menoa kelissä kuin kelissä.
Kulumis kestävyys näyttäisi olevan hyvä.
Suosittelen.
Hyvä ajettavuus, pieni melu
Pieni vierintävastus näkyy selvästi polttoaineen kulutuksessa, aikaisempiin renkaisiin nähden n. 0,5 l on kulutus tippunut. Lisäksi kulutuskestävyys on näissä sen verran hyvä, että eivät tule lopulta sen kalliimmaksi kuin halparenkaatkaan.
Mukava ja taloudellinen
Energy Saver on pärjännyt testeissä hyvin. Se on kohtalaisen hiljainen ja pito-ominaisuudet hyvät. Kahdessa suhteessa se on omaa luokkaansa: pieni vierintävastus säästää polttoainetta ja kulutuskestävyys on Moottori-lehden julkaiseman testin mukaan kymmeniä prosentteja muita parempi.